משבר טבע נמשך: מנכ"ל טבע לא הסכים להשאיר את המפעל בירושלים

    צבי טסלר No Comments on משבר טבע נמשך: מנכ"ל טבע לא הסכים להשאיר את המפעל בירושלים

    בלי שנראה פתרון ספציפי באופק: פגישת ראש הממשלה והשרים עם מנכ"ל טבע לא הסתיימה בבשורות של ממש

    משבר טבע
    משבר טבע | ההפגנות צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משבר טבע. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי האוצר, הכלכלה והעבודה והרווחה נפגשו בצהריים בירושלים עם מנכ"ל חברת טבע, קאר שולץ. בפגישה השתתפו גם מנכ"לי משרדי רה"מ והאוצר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה וראש אגף תקציבים באוצר.

    במהלך הפגישה דרשה הממשלה להשאיר את המפעלים בירושלים אך מנכ"ל טבע לא נענה לדרישה והציע לעבוד יחד עם הממשלה כדי להכשיר עובדים ולחפש פתרונות תעסוקה חלופיים לרוב העובדים במפעלים שייסגרו.

    בפגישה סוכם על הקמת צוות משותף לטבע ולממשלה, במטרה למצוא פתרונות הכשרה לעובדים. מנכ"ל טבע חזר על התחייבותו לשמור על מטה החברה של טבע בישראל.

    בריאיון למהדורה המרכזית בהגשת בצלאל קאהן, התייחס ח"כ עמיר פרץ לפגישה שהתקיימה היום ואמר: "איך המנכ"ל מגיע לפגישה עם ראה"מ והשרים ובעזות מצח אומר להם שאינו רוצה לשמוע את הצעותיהם? זו סחיטה באיומים"

    פרץ הוסיף: "'טבע' קנתה מפעלים בעולם ב-40 מיליארד דולר והם כשלו. למה לפגוע בחברה ששורשיה בישראל? הייתי הולך למהלך קיצוני ושוקל להלאים חלק מהחברות המרוויחות שלו בארץ".

    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ', הגיבה ואמרה: "הודעתו של מנכ"ל טבע כי אין לו כל כוונה לחזור בו היתה צפויה, נוכח הרפיסות המבישה והכניעה מראש של הממשלה וההסתדרות כאחד במשבר טבע. הטרגדיה היא שבידי שני אלה היו ועדיין יש כלים אפקטיביים ורבי עוצמה לגונן על העובדים, אבל הם בחרו להפקיר אותם, תוך כסת"ח הדדי והעלמות מאזור האסון. מבין התרחישים שקאר שולץ וצוותו התאמנו עליהם לקראת המשבר, ישראל סיפקה להם את התרחיש הקל והמפנק ביותר, שהפתיע אפילו אותם. פשוט חרפה".



    0 תגובות